وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

معرفی چند نرم‌افزار برای بازیابی فایل‌های پاک شده+دانلود

شاید برای همه ما یک بار این اتفاق افتاده که به طور تصادفی فایل‌هایی که نمی‌خواستیم پاک کنیم را ناخواسته حذف کرده‌ایم بعضی اوقات با فشردن همزمان دکمه‌های Shift+Delete فایل‌ها دیگر در سطل آشغال کامپیوتر نمی روند و برای همیشه حذف می‌شوند.


به گزارش صبحانه، شاید برای همه ما یک بار این اتفاق افتاده که به طور تصادفی فایل‌هایی که نمی‌خواستیم پاک کنیم را ناخواسته حذف کرده‌ایم بعضی اوقات با فشردن همزمان دکمه‌های Shift+Delete فایل‌ها دیگر در سطل آشغال کامپیوتر نمی روند و برای همیشه حذف می‌شوند.

  
اگر شما هم جزو این افراد هستید نیازی به نگرانی نیست برای اینکه این فایل ها را به آسانی می توانید بازگردانید. اگر چه سیستم عامل ویندوز هیچ ابزار درون ساختی برای بازیابی فایل های پاک شده ندارد اما چندین و چند نرم افزار برای بازیابی فایل های پاک شده وجود دارد

وقتی که شما یک فایلی را پاک می کنید همه ای داده ها پاک نمی شوند. داده به همان شکلی که قبلا در هارد دیسک یا فلش هست باقی می ماند تنها اتفاقی که می افتد این است که آدرس منطقی این فایل پاک شده است.

به طور مثال شما فرض کنید نقشه یک خانه در شهرداری شهر شما همراه با آدرس شما قرار دارد حالا این آدرس را اگر از نقشه پاک کنیم از دید شهرداری خانه وجود ندارد اما از دید شما خانه شما هنوز در همان شهر وجود داد مگر اینکه با بولدزر این خانه را تخریب کنید. بنابراین با استفاده از یک ابزار مخصوص طراحی شده برای بازیابی داده فایل های پاک شده می توانند بازیابی شوند.

چندین نرم افزار رایگان و پولی برای بازیابی فایل های پاک شده وجود دارد البته شما با همین نرم افزار های رایگان هم می توانید گره از کار خودتان بگشاید نرم‌افزارهای پولی بیشتر برای کارهای تجاری استفاده می‌شود.

در اینجا ما سه نرم افزار رایگان بازیابی داده را به شما کاربران صبحانه معرفی می کنیم که با استفاده از این نرم افزارها قادر به بازیابی هر نوع فایلی که به صورت تصادفی پاک کرده اید هستید.

 
نرم افزار Recuva

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های بازیابی فایل های پاک شده می باشد. این برنامه دارای حجم کم ۳ مگابایت می باشد. استفاده از این نرم افزار راحت بوده و نیازی به آموزش اضافی ندارد همچنین این نرم افزار دارای حالت ویزارد می باشد حتی نسخه بدون نصب این برنامه نیز موجود می باشد علت این که این نرم افزار به صورت بدون نصب هم ارائه می شود برای این است که این برنامه روی فایل های که پاک شده اند نصب نشود چون در این صورت بازیابی این فایل ها غیر ممکن می باشد. شما می توانید این نرم افزار را از  اینجـــــــــا دانلود کنید.

 
نرم افزار Pandora Recovery

این نرم افزار هم یکی دیگر از برنامه های بازیابی داده است. این نرم افزار با استفاده از واسط کاربری ساده خود استفاده از این نرم افزار را راحت می کند. همچنین با استفاده از حالت ویزارد این برنامه می توانید به سهولت کاری که می خواهید را از نرم افزار مطالبه کنید. این نرم افزار همچنین دارای حالتی به اسم Surface Scan می باشد که بازیابی فایل های که به صورت جستجوی معمولی فایل بازیابی نمی شود را ممکن می سازد شما می توانید این نرم افزار رایگان را از اینجـــــــــا دانلود کنید

 


نرم افزار Glary Undelete

یکی دیگر از نرم افزارهای قدرتمند در این زمینه نرم افزار Glary Undelete است استفاده از این نرم افزار بسیار آسان می باشد امکاناتی که این نرم افزار در اختیارتان می گذارد قابل مقایسه با نسخه های حرفه ای نرم افزار بازیابی فایل می باشد و چیزی از آنها کم ندارد این نرم افزار را می‌توانید از اینجـــــــــــا دانلود کنید

 

در بعضی موارد امکان بازیابی فایل های پاک شده وجود ندارد. این مورد به دلیل این که اغلب روی فایل های پاک شده با فایل دیگری نوشته می شود اتفاق می افتد. برای همین هم توصیه می‌شود در محلی که فایلی پاک شده فایل دیگری را کپی یا ایجاد نکنید. هر چند با استفاده از این سه نرم افزار امکان بازیابی فایل های پاک شده در بیشتر موارد وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد