وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

احکام عمومی » توجه به یک نیاز مهم در جوانان توسط والدین و حکومت

درها و مادرها باید ازدواج دائم را آسان بگیرند اما اگر ازدواج دائم آسان نشد، مجبوریم در مورد ازدواج های دیگر مثل ازدواج موقت صحبت کنیم که اکثراً اعتراض خواهند کرد. الان متناسب با فرهنگ جامعه ی ما، ازدواج دائم است. همه باید دست به دست هم بدهیم تا ازدواج را آسان کنیم.
مسئله فقط به گناه افتادن نیست، اگر شما نتوانید از راه مشروع شهوت فرزندتان را پاسخ بدهید و فرزند شما عفت پیشه می کند و این غریزه سرکوب کند، به خودش فشار می آورد ، این فشار از نظر عصبی او را اذیت می کند و استعدادهای او را تعطیل می کند. ما نباید توقع داشته باشیم که جوان غریزه اش را سرکوب کند. اگر راه اصلی غرایز سرکوب کردن آن بود حتما خدا این راه را پیشنهاد می کرد. سرکوب گرسنگی می شود زخم معده و سرکوب غریزه ی جنسی جای دیگر خودش را نشان می دهد. پس به دستور دین عمل کنیم.


بعضی ها می گویند که حرف های زمینی بزنید نه فضایی .ما حرف های زمینی می زنیم یعنی می گوییم که ازدواج، نیاز طبیعی یک جوان است. ما از زبان جوانان صحبت کرده ایم .پدر و مادری که می گوید: اول سربازی برو بعد کار ثابت پیدا کن، بعد خانه بخر و بعد ازدواج کن ،فضایی حرف می زند زیرا جوانان انسان هستند نه فرشته و بخاطر همین غریزه ی جنسی دارند و نیاز به آرامش دارند.
پدر و مادرها باید به یاد جوانی خودشان بیفتند ،زمانی که می خواستند ازدواج کنند ولی به آنها می گفتند که اول باید به سربازی بروی، چه حسی داشتند و چکار می کردند؟ در آن موقع اگر جوانی دیر ازدواج می کرد ،اینترنت و ماهواره نبود. آیت الله جوادی آملی می فرمود :شهوت شرارت نیست، شور مقدسی است که خداوند در انسان قرار داده است با موعظه هم حل نمی شود و تنها راه کنترل صحیح
آن و رسیدن به آرامش، ازدواج است. پس ما باید واقع بینانه فکر کنیم. پسرهای بیست و دو ساله که شغل ثابت داشته باشند خیلی کم هستند.
پدرها و مادرها باید ازدواج دائم را آسان بگیرند اما اگر ازدواج دائم آسان نشد، مجبوریم در مورد ازدواج های دیگر مثل ازدواج موقت صحبت کنیم که اکثراً اعتراض خواهند کرد. الان متناسب با فرهنگ جامعه ی ما، ازدواج دائم است. همه باید دست به دست هم بدهیم تا ازدواج را آسان کنیم.
مسئله فقط به گناه افتادن نیست، اگر شما نتوانید از راه مشروع شهوت فرزندتان را پاسخ بدهید و فرزند شما عفت پیشه می کند و این غریزه سرکوب کند، به خودش فشار می آورد ، این فشار از نظر عصبی او را اذیت می کند و استعدادهای او را تعطیل می کند. ما نباید توقع داشته باشیم که جوان غریزه اش را سرکوب کند. اگر راه اصلی غرایز سرکوب کردن آن بود حتما خدا این راه را پیشنهاد می کرد. سرکوب گرسنگی می شود زخم معده و سرکوب غریزه ی جنسی جای دیگر خودش را نشان می دهد. پس به دستور دین عمل کنیم.
بعضی ها می گویند که چرا ما باید به عقب برگردیم ؟ آیا سخت گیری در ازدواج می شود پیشرفت ؟ اگر ما ازدواج را آسان بگیریم،این به عقب برگشتن است؟ در خیلی از کشورها برای ازدواج این قدر سخت نمی گیرند. سخت گرفتن در ازدواج یک ملاک پس رفت است نه پیشرفت. ملاک پیشرفت و پس رفت در جامعه ی اسلامی نزدیک شدن و دور شدن به سنت های اسلامی است. اگر ما به دین مان عمل کنیم پیشرفته هستیم.

  آسان گرفتن ازدواج در جوامع دیگر مشاهده می شود ولی در اسلام هم ازدواجی مثل حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) را داریم که خیلی ساده بود. قیدها و بندهای فرهنگی نشانه ی پیشرفته بودن نیست بلکه درگیر شدن در جزئیات و عقب ماندگی است.

سوال – دختر خانم ها بخاطر حجب و حیایی که دارند هیچ وقت احساس نیاز به ازدواج را به زبان نمی آورند ولی پسرها این طور نیستند، آیا درست است که پدر و مادرها به خاطر این حجب و حیا به ازدواج دختر ها توجه نکنند؟
.
سوال -ازدواج یک نیازی است که دختر و پسر نمی شناسد. اینکه دخترهای ما بخاطر حجب و حیا در مورد این نیاز صحبت نمی کنند دلیل نمی شود که به این نیاز بی توجه هستند. ازدواج از نظر ظاهری و روحی یک نیاز است .کسانی که فقط به جنبه ی روحی ازدواج نگاه می کنند اشتباه می کنند و کسانی هم که فقط به جنبه ی مادی و غریزی نگاه می کنند اشتباه می کنند. همه به ازدواج نیاز دارند حتی پیامبران و ائمه هم به ازدواج نیاز داشتند زیرا آنها هم انسان بودند. پس ما نباید از حجب و حیای دختران سوءبرداشت ( یعنی چون دخترها در مورد ازدواج صحبتی نمی کنند) یا سوءاستفاده بکنیم.


پدر و مادرها نباید خیال شان آسوده باشد و از طرفی با این حرفها نباید جوانان جری بشوند. ما نمی توانیم عفت و سلامت دخترها را برای همیشه تضمین کنیم. ممکن است بخاطر بی توجهی پدر و مادرش به مسئله ی ازدواج، به گناه متوسل بشود. البته جوانان بدانند هر اندازه که پدر و مادر و جامعه به آنها بی اعتنایی کند ولی حواس خدا به آنها هست و به وعده های خدا اعتماد کنید، عفت پیشه کنید و بدانید که خدا به شما کمک می کند.

پدر و مادرها هم از توصیه های ما به جوانان سوءاستفاده نکنند و سعی کنند که زمینه ی ازدواج سالم را برای دخترشان آماده کنند. گاهی دختر خواستگارهای خوبی دارد ولی منتظر بهتر هستند. ما نباید ازدواج جوانان را به تاخیر بیندازیم. ما چاله های زندگی را پر نمی کنیم و دنبال راه کار دیگری هستیم. مثلا آقایی می گفت که پسر من دوست دارد با همکلاسی های دخترش در دانشگاه ارتباط داشته باشد، ما چکارکنیم. وقتی من می گویم که راه کار ازدواج است. پدر می گوید: نه پسرم باید درسش تمام بشود. خدا راه کار اصلی عفت ورزیدن را، ازدواج قرار داده است. ما باید راه کار خدا را قبول کنیم.

اولین مانع ازدواج ترس از ازدواج است. یک جوان وقتی می خواهد ازدواج کند، اگر در اطرافیانش تعدادی طلاق می بیند، ناامید می شود و می ترسد. اگر در جامعه ای غذای مسمومی پخش شد و عده ای مسموم شدند، آیا راه کار این است که دیگر غذا نخوریم؟ خیر، راه کار این است که وزارت بهداشت هشدار می دهد ولی رسانه ای راه کار نمی دهد که غذا نخورید. اگر ازدواج یک نیاز است باید ببینیم که چرا آمار طلاق در جامعه زیاد است. یکی از دلایل اصلی بالا بودن طلاق انتخاب نادرست است. معیارهای اصلی ازدواج در مردم به فراموشی سپرده شده است و معیارهای غیراصلی بشدت برجسته شده است.


هنوز خیلی از مسولان این امر نمی دانند که یکی از مهمترین موانع ازدواج عدم اعتماد و ترس از ارتباط های قبلی و پنهانی فرد مقابل می باشد که رسانه های خارجی برهمین اساس در حال شدت بخشیدن و شعله ور کردن آن و ایجاد یک حس واخورده و افسرده و بی انگیزگی در این موضوع هستند. ....

پیام سه



جارچی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد