وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

16 روش برای داشتن احساس خوب

16 روش برای داشتن احساس خوب

احساس خوب،داشتن حس خوب،روانشناسی،تماس تلفنی،درمان افسردگی،افسردگی

اگر صبح ها که از خواب بیدار می شوید حس دل انگیزی ندارید و مدام حس خستگی و پوچی می کنید با مجله دلگرم همراه باشید تا به شما روش های بسیار کاربردی برای داشتن حال خوب و دوری از افسردگی را آموزش دهیم.

1. تمامی آهنگ های مورد علاقه تان را داخل پوشه ای قرار دهید. چه آن آهنگ هایی که مربوط به زمان گذشته است و خاطرات خوش گذشته را برایتان زنده می کند و چه آن ها که جدید هستند و از گوش دادن به آن ها لذت می برید. سعی کنید به این مجموعه آهنگ گوش دهید مطمئن باشید حس بهتری خواهید داشت.


2. بیرون بروید و قدم بزنید. اگر حس خوبی ندارید هرگز برای دراز مدت در تختخوابتان نمانید چرا که نه تنها بهتر نخواهید شد بلکه حس بدتان چند برابر خواهد شد. به هوای آزاد بروید و پیاده روی کنید.آنقدر روحیه تان عوض می شود که با خود می گویید کاش زودتر اینکار را کرده بودم.


3. زمانی که احساس می کنید به یک آدم بیکار و بی ارزش تبدیل شده اید به تمیز کردن اتاق، کشوها و کمدتان بپردازید. شاید حوصلتان نشود اما مطمئن باشید زمانیکه به نظم و ترتیب وسایلتان نگاه می کنید آرامش عجیبی به سراغتان خواهد آمد.


4. خودتان را با خوردن سرگرم کنید. برای این طور مواقع بستنی و یا اسموتی فوق العاده است.


5. به سراغ موبایلتان بروید و شماره افرادی را که با شما دیگر سروکاری ندارند و یا آنهایی که باعث آزارتان می شوند و با دیدن نام آن ها حس خوبی ندارید را پاک کنید.

6. نقاشی کنید. نقاشی کردن به خصوص با رنگ های مختلف آرامش خوبی به انسان می دهد.


7. با بهترین دوستتان تماس تلفنی برقرار کنید و با او صحبت کنید. هیچ چیز بهتر از صحبت نمی تواند روح را سبک کند.


8. کتاب مورد علاقه تان را مجدد بخوانید. زیر قسمت هایی از متن که به شما آرامش می دهد و ملکه ذهنتان شده است خط بکشید.


9. در مورد تیم ورزشی مورد علاقه تان مطالعه کنید و اخبار جدید این تیم را دنبال کنید.


10. خودتان را با حیوانات سرگرم کنید. حتی اگر خودتان حیوان خانگی ندارید به مکانی بروید و برای لحظاتی خودتان را با حیوانات سرگرم کنید چرا که حیوانات از نظر روحی آرام کننده های بسیار خوبی هستند.

11. یوگا انجام دهید. اگر به کلاس یوگا نمی روید می توانید بعضی حرکات آن را از اینترنت دانلود کنید و همراه با نفس عمیق حرکات یوگا را انجام دهید.


12. لامپ ها را خاموش کنید و تعدادی شمع روشن کنید و تا آنجا که می توانید در این نور ملایم تعمق کنید و آرامش را به خودتان دعوت کنید.


13. سعی کنید کارهایی بیهوده ولی خنده دار انجام دهید. برای مثال موهایتان را به روش های عجیب شانه کنید و به قیافه خودتان در آینه بخندید و یا آرایش عجیب و غریب کنید و خودتان را در آینه نگاه کنید.لباس های خنده دار بپوشید و به خودتان بخندید.


14.میوه بخورید. قندی که در میوه وجود دارد سبب باز شدن خلق و خو می شود و حس بهتری به سراغتان می آید.زغال اخته یا آناناس بخورید.


15. به سراغ مقاله، پایان نامه و یا کارهایی که در گذشته انجام داده اید بروید آنها را ورق بزنید و خنده ای کنید از اینکه تا چند مدت پیش چقدر درگیر انجام آن ها بوده اید.


16. برای اینکه حس خوبی داشته باشید بخندید حتی اگر اصلا و ابدا حس و حال خندیدن ندارید. خندیدن سبب ایجاد حرکات عضلاتی در صورت می شود که ماده شیمیایی را در مغز فعال می کند که سبب بهبود خلق و خو می شود.خندیدن حتی اگر به زور هم باشد سبب بهبود اخلاق و حس و حال می شود پس همواره بخندید. / دلگرم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد