وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

گفتگوی جالب با حمیدرضا پگاه بازیگر سریال آوای باران

گفتگوی جالب با حمیدرضا پگاه بازیگر سریال آوای باران

گفتگوی جالب با حمیدرضا پگاه بازیگر سریال آوای باران

 به تازگی حضور حمیدرضا پگاه در مجموعه تلویزیونی بوی‌باران در یک نقش خاکستری و چند لایه، به بخشی از توانایی‌های بازیگری‌اش تاکید دارد. طاها، شخصیتی که حمیدرضا پگاه آن را بازی می‌کند در زندگی‌اش فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه می‌کند. این هفته، به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فکر می‌کنید اندام و چهره متناسب، چقدر می‌تواند به بازیگر کمک کند؟

به نظرم بازیگر باید در هر شرایطی خودش را آماده و به‌اصطلاح روی فرم نگه دارد و به‌گونه‌ای در جامعه ظاهر شود که بتواند چهره مقبول وآراسته‌ای داشته باشد.

بازیگرانی مثل تام کروز و مل گیبسون به اسب‌سواری، شمشیربازی، انواع ورزش‌های رزمی و ذهنی تسلط دارند، آیا در ایران بازیگران ما چنین توانایی‌هایی دارند؟

به هر حال، تسلط به ورزش‌هایی که اشاره کردید در کار بازیگری نیاز است و از طرفی اگر بازیگر به این مسائل تسلط داشته باشد از بازی‌اش لذت می‌برد و بازی بهتری ارائه می‌کند.  

در زمینه ورزشی در چه رشته‌هایی تبحر دارید؟

سوارکاری را خوب بلدم و در چند کار تاریخی خوب توانستم از این توانایی‌ام استفاده کنم. مواقعی که سر کار نباشم، برای شنا به استخر می‌روم.

آیا تا به حال پیش آمده، فیلمی را به این دلیل که صحنه‌ سخت درگیری و خطرناک دارد قبول نکنید؟

نه، بازیگر باید بتواند از عهده بازی در هر نقشی بربیاید.

برای آمادگی جسمانی مطلوب چه کارهایی انجام می‌دهید؟

به ورزش علاقه دارم و بیشتر در پارک و باشگاه می‌دوم. مدتی هم به صورت جدی، فوتبال سالنی بازی می‌کردم. پست مورد علاقه‌ام دروازه‌بانی است اما به علت آسیب‌دیدگی رباط و مینیسک زانویم عمل جراحی انجام دادم و مدتی از ورزش فوتبال دور شدم.

فوتبال به واسطه غیرقابل‌پیش‌بینی بودنش برای خیلی‌ها و به‌خصوص جوان‌ها دارای جذابیت است.

بله، غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن فوتبال مهم‌ترین دلیل محبوبیتش بین مردم است و در برخی از مسابقات فوتبال، نتایجی رقم خورده که باعث شده محاسبات خیلی‌ها درمورد پیش‌بینی مسابقه تغییر کند.

شما در فیلم «انتقال» ساخته علیرضا بذرافشان هم در نقش یک بازیکن فوتبال بازی کردید.

بله، کار خوب و جذابی بود و چون نقش یک فوتبالیست بود که در زندگی شخصی‌اش دچار اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، بازی در آن را قبول کردم.

آسیب‌دیدگی پایتان که گفتید، در فوتبال به وجود آمد؟

نه، چند سال قبل سر صحنه فیلمبرداری فیلمی آسیب‌ دیدم و مدتی با آن مدارا کردم و بنا به تشخیص پزشک معالج برای بهبود، عمل جراحی کردم که هنوز هم به صورت کامل بهبود پیدا نکرده و چند جلسه هم فیزیوتراپی انجام دادم.

از سوی تهیه‌کننده فیلم مورد حمایت مالی قرار گرفتید؟

نه، تا جایی که اطلاع دارم، قبل از شروع فیلمبرداری همه اعضای گروه، بیمه حوادث می‌شوند، اما متاسفانه در فیلمی که بازی داشتم چنین بیمه‌ای انجام نشده بود. باید به این موضوع توجه کنیم که بدن یک بازیگر، سرمایه کاری او است و اگر بدنش آسیب ببیند، نمی‌تواند بازی کند و باید از او حمایت شود.

از بیمه‌های تکمیلی هنرمندان که توسط خانه سینما انجام می‌شود استفاده می‌کنید؟

بله، برای جبران بخشی از هزینه عملم از بیمه تکمیلی خانه سینما استفاده کردم. البته تعرفه‌های پرداخت هزینه‌های بیمارستان توسط بیمه نیازمند بازنگری است و باید مبالغ پرداختی افزایش پیدا کند.

خیلی از بازیگران مطرح بعد از گذر از سن میانسالی سراغ عمل‌های زیبایی چهره می‌روند، شما چقدر به این مساله اعتقاد دارید؟

با توجه به موقعیت‌هایی که برای بازیگر وجود دارد، انجام یا عدم انجام این عمل‌های زیبایی توجیه‌پذیر می‌شود. گاهی خال ناخوشایندی در چهره بازیگر وجود دارد که برداشتنش کمک می‌کند که چهره بازیگر جلوی دوربین فرم و حالت بهتری داشته باشد. در این مواقع فکر می‌کنم عمل زیبایی اشکالی نداشته باشد اما عمل زیبایی که به دلیل بالا رفتن سن، توسط بازیگر انجام می‌شود به نظر من نیاز نیست. خیلی از بازیگران ‌هالیوودی آنقدر عمل‌های زیبایی در چهره‌شان انجام دادند که دیگر از چهره واقعی‌شان رد و نشانی نیست. آل‌پاچینو را در نظر بگیرید بدون اینکه سراغ این عمل‌های زیبایی برود همگام با افزایش سنش نقش‌هایی بازی می‌کند که همچنان او را محبوب و پرمخاطب نگه داشته است. خود من هم علاقه دارم نقش‌هایی بازی کنم که با سن و سالم مطابقت داشته باشد.

آیا در مقاطع مختلف زمانی به متخصص پوست هم مراجعه می‌کنید؟

بله، رعایت نکته‌های بهداشتی برای سلامت پوست و شادابی مو و مشورت با دکتر متخصص برای بازیگر نیاز است و هرازگاهی به پزشک مراجعه می‌کنم و با استراحت و خواب مناسب تلاش می‌کنم شادابی چهره‌ام را حفظ کنم.

معمولا خیلی‌ها با گذر سن از ۴۰ سالگی، برنامه تغذیه خاصی را دنبال می‌کنند، شما در این رابطه چگونه عمل می‌کنید؟

در غذا خوردنم مراعات می‌کنم و هر غذایی را نمی‌خورم. مهم‌ترین نکته در این بحث به اندازه خوردن غذاست. به نظر من پرخوری باعث بیمارهای مختلف می‌شود. در منزل خانمم رعایت می‌کند و اصلا غذاهای چرب را نمی‌پزد.

در برنامه غذایی شما گوشت قرمز هم هست؟

گوشت قرمز را در حد کم و هفته‌ای یکبار مصرف می‌کنیم. سبزیجات و ماهی غذایی اصلی و مورد علاقه من است و هفته‌ای چند بار، ماهی مصرف می‌کنیم.

آیا جزو آدم‌هایی هستید که می‌گویند فلان غذا را دوست ندارند؟

نه، متاسفانه همه نوع غذایی می‌خورم.

مواقعی که به رستوان می‌روید چه نوع غذایی را بیشتر میل می‌کنید؟

من غذاهای گیلانی(میرزا قاسمی و کته کبابی) وایتالیایی (پنه و پاستا) را می‌پسندم.

رستوران‌داری این روزها به شغل محبوب هنرمندان تبدیل شده است، آیا شما چنین علاقه‌ای دارید؟

نه، علاقه‌ای به این کارها ندارم. البته با توجه به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شغل بازیگری، داشتن شغل دوم بد نیست.

جزو بازیگرانی هستید که معمولا در فیلم‌هایی که بازی می‌کنید، لباس‌های شیک، متناسب و خوبی استفاده می‌کنید. آیا در زمینه لباس خودتان به طراح لباس فیلم‌ها مشاوره می‌دهید؟

همیشه در این زمینه با طراح لباس تعامل دارم و با توجه به نوع کار، بخشی از لباس‌ها را خودم سر صحنه می‌آورم و بخش دیگرش خریداری می‌شود، اما متاسفانه نگاهی در این حوزه وجود دارد که اگر قرار باشد من نقش خلبان، معتاد، دزد و… را بازی کنم از من می‌پرسند لباس چی داری؟ در فیلم شبانه‌روز از نوع لباس‌هایم که بسیار درست انتخاب شده بود رضایت دارم.

حرف آخر؟

بدن سالم و تندرست باعث می‌شود از زندگی لذت بیشتری ببریم، بنابراین باید مراقب سلامت بدنمان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد