وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

مشخصات یک ماهی قرمز سالم چیست؟

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: ماهی شب عید را از مراکز مجاز و تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنید.

 

index1 مشخصات یک ماهی قرمز سالم چیست؟

به گزارش ایسنا، دکتر علی جاویدپور، در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی بر ضرورت توجه به سالم بودن ماهی‌های قرمز شب عید تاکید و اظهارکرد: ماهی قرمز شب عید شادی و آرامش و زیبایی سفره هفت سین را دو چندان می‌کند لذا توجه به سلامتی آنها در راستای حفظ سلامتی و بهداشت عمومی اهمیت دارد.

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان به ویژگی‌های ماهی سالم شب عید اشاره کرد و گفت: ماهی قرمز باید دارای تحرک مناسب باشد و پولک‌های آن سالم و فاقد هرگونه ضایعه از قبیل زخم و …. باشد.

این دکترای دامپزشکی تصریح کرد: همچنین باله‌های شنای ماهی نیز می‌بایستی قائم و دم آن کشیده باشد و تحرک لازم را داشته باشد.

جاویدپور همچنین گفت: ماهی سالم باید فاقد هرگونه برآمدگی در بدن بوده و چشم‌های ماهی نیز باید فاقد بیرون زدگی و یا تورفتگی باشد.

وی با بیان اینکه گشادی دهانه تنگ نگهداری ماهی، مهمتر از حجم آن است خاطرنشان کرد: عدم ایجاد استرس، نگهداری در دمای 20 درجه سانتی گراد،تغذیه مناسب و آب فاقد کلر و تعویض به موقع آب از نکات بسیار مهم در نگهداری ماهی قرمز است.

مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: جلوگیری از دست زدن کودکان و افراد حساس دارای سابقه آلرژی و شستن دست‌ها پس از تماس با ماهی از نکات دیگری است که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از هرگونه تغییر در دمای آب ماهی می بایستی خودداری شده و در صورت مشاهده تغییر در ظاهر و رفتار ماهی می بایستی با دکتر دامپزشک مشورت کرد.


wiki4web.ir/



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد