وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

میزبانی وب چیست(هاستینگ)؟

میزبانی وب همان چیزی است که وفتی می خواهید وب سایتتان روی اینترنت برای همه قابل دیدن باشد به آن نیاز دارید. به زبان ساده، وب سایت شما باید روی یک سرور میزبان قرار گیرد. یک راهش این است که کامپیوتر خودتان را به صورت یک سرور راه اندازی کنید، اما اگر قصدتان جلب ترافیک یا "بازدید کننده" زیاد برای سایت تان است، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد. به چند دلیل:

 اولا برای این که وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد لازم است کامپیوترتان همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد؛ به محض خاموش شدن کامپیوتر دیگر کسی سایت تان را نمی بیند.

ثانیا اگر با نرم افزار های راه اندازی سرور آشنا نباشید، این کار می تواند پیچیده باشد. در نتیجه اصلاح  اشکالات و خرابی های احتمالی سرورتان - اصطلاحا   downtime ها - وقت و انرژی زیادی می خواهد.

ثالثا  سرعت اتصال منزل یا دفتر کارتان به اینترنت به احتمال زیاد برای میزبانی سایت تان کافی نیست، مخصوصا اگر تعداد بینندگان سایت شما زیاد باشد. در بهترین حالت شما از طریق یک مودم کابلی، یا شاید یک ارتباط T-1 (که در مورد دفاتر کار کوچک بسیار نادر است) به اینترنت متصل شده اید ]که هر دو ناکافی اند‍[

بنا به دلایل بالا، اکثر قریب به اتفاق شرکت ها و افرادی که وب سایت دارند برای میزبانی سایتشان به سراغ شرکت های خدمات میزبانی از قبیل Jarchi.ir می روند. در چنین جایی شما به یک اتصال اینترنتی "همیشه برقرار"، یک تیم از متخصصان اینترنت برای سرپا نگه داشتن وب سایتتان، و اینترنت با سرعت فوق العاده (صدها بار سریع تر از مودم کابلی) دسترسی دارید.

وقتی که یک اکانت میزبانی وب از ما می گیرید، به بخشی از یکی از سرور های ما دسترسی پیدا خواهید کرد. شما یک نام کاربری و یک رمز دریافت خواهید کرد که با کمک آن می توانید به اکانت میزبانی خود متصل شوید. وقتی اتصل برقرار شد شما فایل هایتان را به سرور ما آپ لود می کنید و ... وب سایت شما به همین سادگی برای میلیون ها بازدید کننده قابل دسترسی است!

IRIran



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد