وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

برای همیشه از موهای زائد خلاص شوید

گر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان شود، می‌توانید برای رسیدن به هدفتان به ادویه زردچوبه اعتماد کنید. زردچوبه تاثیرات درمانی بسیاری دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است. در این مقاله به خصوص روی تاثیر مطلوب این ادویه بر سلامت و شفافیت پوست تمرکز شده است.

اگر صورتتان دارای موهای زائد است و دوست دارید به روش خانگی و گیاهی از شر این موها خلاص شوید بهتر است این کرم ماسک خانگی را امتحان کنید.

 

مواد اولیه:

1 ق.غ لانولین

۱۰۰ گ عرق رازیانه

 

طرز تهیه و مصرف:

ابتدا لانولین را بر حرارت ملایم قرار داده پس از نرم شدن هم بزنید و کم کم عرق رازیانه را اضافه نمائید. به هم زدن ادامه داده تا تمامی‌عرق رازیانه جذب لانولین بشود و به رنگ سفید دراید. برای مصرف این کرم ابتدا پوست را تمیز شسته و سپس لایه ای از کرم را به صورت بمالید, فقط مواد زیر چشمان خود باشد ۱ ساعت صبر کنید و سپس صورت را با پنبه یا دستمال کاغذی نرم پاک کنید. هفته ای ۳ مرتبه می‌توانید از این کرم ماسک اتفاده کنید.

 

فواید:

مصرف این کرم ماسک پوست را شفاف کرده و لکه ‌ها را زایل و موهای زائد صورت را بخاطر وجود رازیانه سست و از بین می‌برد.

 

لانولین چیست:

چربی پشم یا لانولین موم زرد رنگی می‌باشد که از غدد چربی پشم حیوانات گرفته می‌شود. بیشتر لانولین‌های مورد استفاده انسان از پشم گوسفند تهیه می‌شود. لانولین غالبا به اشتباه و برای بیش از ۱۵۰ سال در فارماکوپه‌ها چربی پنداشته می‌شد در حالی که فاقد گلیسرید و در حقیقت از مومها است. این موم از طریق فشردن پشم گوشفند در میان یک غلطک تهیه می‌شود. تمام یا بیشتر لانولین در زمان تهیه نخ، نمد و پارچه از پشم جدا می‌شود. برای درمان و زیبایی پوست انسان استفاده می‌شود. نرمی‌و لطافت پوست: یکی از مواد رایج مورد استفاده در ساخت کرم‌های نرم کننده و حفظ جوانی پوست است.

 

اگر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان شود، می‌توانید برای رسیدن به هدفتان به ادویه زردچوبه اعتماد کنید. زردچوبه تاثیرات درمانی بسیاری دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است. در این مقاله به خصوص روی تاثیر مطلوب این ادویه بر سلامت و شفافیت پوست تمرکز شده است.


  به این ترتیب اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از 15 دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

 

چگونه موهای زائد را با زردچوبه برداریم؟

رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. در این مقاله با روشی جدید شما را آشنا می کنیم که کمک به از بین بردن موهای زائد می کند.

 

نکته:
روش های بسیار برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مثل: اپیلاسیون، استفاده از ماسک ها و سایردرمانهای خانگی.. اما شما می توانید با کمک خمیر زرد چوبه از موهای ناخواسته رهایی پیدا کنید.

 

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد
خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

 

طرز تهیه خمیر زردچوبه
اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

 

روش استفاده
ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

 

خواص زردچوبه: یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. زردچوبه خواص منقبض کنندگی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد و آبلیمو یک روشن کننده طبیعی است. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل 2 بار در هفته انجام دهید


www.mepyasna.blogfa.com