وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

۹ ویژگی عجیب آلبرت اینشتین

همگی ما می دانیم که اینشتین  e=mc2 را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیزهای کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم. 

با سر بزرگ متولد شد.

وقتی اینشتین به دنیا آمد خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می کرد، فرزندش ناقص است، اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

خیلی دیر زبان باز کرد.

یکی دیگر از مشهورترین جنبه‌های کودکی اینشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه‌های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود اینشتین، او تا سن سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از نه سالگی به سختی صحبت می‌کرد. به دلیل پیشرفت کند کلامی اینشتین و گرایش او به بی‌توجهی به هر موضوعی که در مدرسه برایش خسته کننده بود و در مقابل توجه صرف او به مواردی که برایش جالب بودند باعث شده بود که برخی همچون خدمه منزل اینشتین او را کند ذهن بدانند. البته در زندگی اینشتین، این اولین و آخرین باری نبود که چنین انگ‌ها و نظرات آسیب شناسانه‌ای به او نسبت داده می دادند.  ادامه مطلب ...

کاملترین و منحصربفردترین مجموعه آثار دکتر علی شریعتی در یک کتابخانه بصورت جاوا و آندروید

کاملترین و منحصربفردترین مجموعه آثار دکتر علی شریعتی ..مجموع مقالات و کتابها در یک کتابخانه

بصورت جاوا و آندروید

از امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-ارسال مطالب کتاب به صورت پیامک
۲- ارسال مطالب کتاب به صورت ایمیل
۳٫ امکان برجسته نمودن (highlight) متن انتخابی
۴٫ امکان علامت گذاری در متن بصورت نامحدود جهت دسترسی سریع به آن (افزودن به یادآوری ها)
۵٫ جستجوی دقیق و پیشرفته
۶٫ ذخیره سازی متون مورد نظر بر روی حافظه تلفن همراه بصورت یک فایل متنی
۸٫ حرکت خودکار متن با قابلیت تنظیم سرعت این حرکت
۹٫ قابلیت پرش به صفحه مورد نظر
۱۰٫ امکان چرخش متن برای سهولت در امر مطالعه
۱۱٫ نمایش متون در چهار سایز متفاوت
۱۲٫ قابل اجرا و سازگار با صفحات لمسی
۱۳٫ محیط کاملا گرافیکی

زندگینامه دکتر از زبان خودش:

زندگی من، مجموعاً، عبارت است از چندین برنامه‌ی پنج‌ساله. همیشه کاری را شروع می‌کرده‌ام و به اوج می‌رسانده‌ام و آخر پنج سال درهم می‌ریخته؛ هر بار از سر: از اول نوجوانی تا ۲۸ مرداد ۳۲ و سقوط دکتر مصدق و آغاز دیکتاتوری، پنج سال. از این دوره تا تشکیل نهضت مقاومت ملی مخفی، که از ۱۳۳۷ به هم خورد و دستگیر شدیم، پنج سال. از ۳۸ تا ۴۳، در اروپا پنج سال. از ۴۳ تا ۴۸، دوره‌ی خاص آوارگی و زندان و مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی دانشکده، پنج سال. دوره‌ی کنفرانس‌های دانشگاه‌ها و ارشاد، پنج سال، تا ۵۱٫ پس از آن، زندان و خانه‌نشینی و خفقان پنج سال. (با مخاطب‌های آشنا، مجموعه‌ی آثار ۱، ص ۲۶۲) 

ادامه مطلب ...

کتاب موبایل زندگی نامه ها

کتاب زندگی نامه ها

بزرگترین و کاملترین مجموعه زندگینامه و بیوگرافی مشاهیر ایران و جهان برای موبایل(شامل بیش از ۳۰۰ زندگینامه کامل).

در نسخه یک این کتاب زندگینامه بیش از ۳۰۰ نفر از مشاهیر ایران و جهان گردآوری شده است.

از این میان میتوان به افراد زیر اشاره کرد:

آیزاک نیوتن-آدولف هیتلر-آریو برزن-آلپ ارسلان-آندره ژید-آنتوان چخوف-آبراهام لینکلن-آناکسیماندروس-آلفردهیچکاک-آلفرد تارسکی-آلبر کامو-آرش کمانگیر-آلفرد نوبل-آندره ماری آمپر-آنری پوانکاره-آلدوس هاکسلی-آگوستین-ارد بزرگ-ابن هیثم-امام خمینی-امام موسی صدر-امیر کبیر-انوشیروان-ابن مقفع-الکساندر گراهام بل-استیون هاوکینگ-ایرج میرزا-اقبال لاهوری-ابن بطوطه-ابوالقاسم لاهوتی-الوین پلانتینگا-ابوالفضل بیهقی-ابوالفضل بلعمی-ابو یوسف کندی-امیر نظام گروسی-امپدوکلس -کوروش کبیر-دکتر علی شریعتی-احمد شاملو-امیلی دیکنسون-ابوسعید ابوالخیر-ابوریحان بیرونی-اورستد-ابو مسلم خراسانی-ابوسعید سجزی-افلاطون-انیشتین-امیر خسرو دهلوی-ابوعلی سینا-اقلیدس-اپیکور-ارشمیدس-ارسطو-ادیسون-الکساندر فلمینگ-ادموند هوسرل-برنارد شاو-برتراند راسل-بنیتو موسولینی-باروخ اسپینوزا-بلز پاسکال-بایزید بسطامی-بابا طاهر-بزرگ علوی-بتهوون-بابی فیشر-بقراط-بابک خرمدین-بندیتو کروچه-باقر خان-بطلمیوس-بیل گیتس-پیر لاپلا-پارمنیدس-پابلو پیکاسو-پابلو نرودا-پروین اعتصامی-پیتر دراکر-تولستوی-تالس-توماس آکویناس-تیکو براهه-تاگور-تامس هابز-تئودور آدورنو-توریچلی-جالینوس-جواهر لعل نهرو-جعفر پناهی-جیمز کلارک ماکسول-جابر بن حیان-جورج برکلی-جیمز وات-جان استوارت میل-جان اف کندی-جبران خلیل جبران-جمشید کاشانی-جبار باغچه بان-جمشید-جامی-جان دیویی-جان دالتون-جان لاک-چارلز دیکنز-چارلز داروین و…

  

ادامه مطلب ...

کلمه عبوری که هک نشود

ایجاد کلمه عبور حرفه ای

حریم خصوصی، واژه ای که با پیشرفت تکنولوژی معنای جدیدی به خود گرفته است!
امروزه حفظ حریم خصوصی و یا نگهداری از اطلاعات شخصی خود یکی از مسائل بسیار مهم روز به شمار می رود. برای حفظ این حریم خصوصی باید علم و معلومات کافی داشته باشیم. هنگام انتخاب یک کلمه عبور باید این اصل بسیار ساده را بدانیم که یک کلمه عبور باید به قدری مشکل باشد که یک برنامه ی رمز شکن نتواند آن را به راحتی تشخیص دهد. پس برای انتخاب کلمه عبوری مناسب و در عین حال پیچیده باید به مواردی توجه کرد که ما در این قسمت به آنها اشاره می کنیم:
  1. کلمه عبور باید طولانی باشد: با هر کاراکتری که به کلمه ی عبور خود اضافه می کنید، امنیت آن را افزایش می دهید. طول کاراکتر های یک پسورد مناسب می تواند 8 یا بیشتر باشد. 15 کاراکتر یا بیشتر یک کلمه عبور بسیار ایده آل است (مانند: abcdefghijklmnp).
  2. برای ایجاد کلمه عبور از حروف کوچک و بزرگ به صورت ترکیبی مثلا یک در میان استفاده کنید (مانند: aBcDeFgHiJkL).
  3. یک کلمه عبور باید ترکیبی از حروف و اعداد باشد که ترجیحا یکی در میان به کار روند (مانند: a1b5c6k9g6).
  4. برای ایجاد کلمه عبور از حروف اول کلمات یک جمله استفاده کنید (مانند: What Is Your Name? > WIYN).
  5. می توانید عدد و یا تاریخی را در نظر بگیرید و با نگه داشتن دکمه ی shift آن را تایپ کنید (مانند: @))@?$?!* < 2002/4/18).
  6. برای ایجاد کلمه عبور لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست یا چپ حروف اصلی را که بر روی صفحه کلید قرار دارند، وارد کنید (مانند: HELLO > GWKKI).
  7. برای ایجاد کلمه عبور یک لغت را در نظر بگیرید و جای حروف آن را با هم عوض کنید. مثلا حرف اول با حرف آخر عوض شود و حرف دوم با یکی ماقبل آخر و به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید (مانند: sahar > rahas).
اشتباهات رایج در انتخاب کلمه عبور
حال که با چندین روش صحیح رمزنگاری آشنا شدید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از روش ها در انتخاب یک کلمه عبور مناسب نیستند، مانند:
  1. در ایجاد یک کلمه عبور نباید از کاراکترها و اعداد تکراری در کنار هم استفاده شود (مانند: AA55BB) .
  2. در ایجاد یک کلمه عبور نباید تنها از جایگزینی حروف با اعداد و سمبل های مشابه استفاده کرد (مانند: !@#$ < 1234).
  3. در ایجاد یک کلمه عبور نباید از نام کاربری خود استفاده کنید زیرا سودجویان به راحتی کلمه عبور شما را شناسایی می کنند (مانند: Ali Mirzaei).
  4. باید به این نکته توجه داشته باشید که از یک کلمه عبور نباید در چند محیط استفاده کنید (مانند: استفاده از پسورد ایمیل برای پسورد ویندوز).
  5. توجه داشته باشید نباید کلمه عبور خود را در سیستم های ذخیره سازی آنلاین ذخیره کنید. به خصوص اگر در محیط عمومی مانند کافی نت ها به شبکه متصل شده اید.

10 توصیه برای مصرف کنندگان دارو

10 توصیه برای مصرف کنندگان دارو

"دوتا قرص بخور و صبح به من زنگ بزن" این جمله ای است که بعضی وقت ها از پزشکان خود شنیده ایم اما مرگ دردناک چندین ستاره مشهور در سال های اخیر نشان داد که این تجویز ساده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. دکتر بروس گلدبرگر، مسئول مرکز پزشکی فورنسیک در دانشگاه فلوریدا می گوید:"ما شاهد افزایش واضح مرگ و میر ناشی از مصرف داروها در بین مردم هستیم. این مشکل کم کم دارد به اتفاقی عادی تبدیل می شود." به گزارش سلامت نیوز ، هرساله شرکت های دارویی داروهای جدیدی را به پزشکان معرفی می کنند. این داروها به طور مجزا می توانند باعث بهبود بیماری ها شوند یا دردهای مختلف را تسکین دهند اما استفاده همزمان از همین داروهای مفید می تواند مضر و حتی مرگبار باشد. بنابراین اگر می خواهید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید بد نیست به موارد زیر نگاهی داشته باشید.
     

ادامه مطلب ...

میزبانی وب چیست(هاستینگ)؟

میزبانی وب همان چیزی است که وفتی می خواهید وب سایتتان روی اینترنت برای همه قابل دیدن باشد به آن نیاز دارید. به زبان ساده، وب سایت شما باید روی یک سرور میزبان قرار گیرد. یک راهش این است که کامپیوتر خودتان را به صورت یک سرور راه اندازی کنید، اما اگر قصدتان جلب ترافیک یا "بازدید کننده" زیاد برای سایت تان است، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد. به چند دلیل:

 اولا برای این که وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد لازم است کامپیوترتان همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد؛ به محض خاموش شدن کامپیوتر دیگر کسی سایت تان را نمی بیند.

ثانیا اگر با نرم افزار های راه اندازی سرور آشنا نباشید، این کار می تواند پیچیده باشد. در نتیجه اصلاح  اشکالات و خرابی های احتمالی سرورتان - اصطلاحا   downtime ها - وقت و انرژی زیادی می خواهد.

ثالثا  سرعت اتصال منزل یا دفتر کارتان به اینترنت به احتمال زیاد برای میزبانی سایت تان کافی نیست، مخصوصا اگر تعداد بینندگان سایت شما زیاد باشد. در بهترین حالت شما از طریق یک مودم کابلی، یا شاید یک ارتباط T-1 (که در مورد دفاتر کار کوچک بسیار نادر است) به اینترنت متصل شده اید ]که هر دو ناکافی اند‍[

بنا به دلایل بالا، اکثر قریب به اتفاق شرکت ها و افرادی که وب سایت دارند برای میزبانی سایتشان به سراغ شرکت های خدمات میزبانی از قبیل Jarchi.ir می روند. در چنین جایی شما به یک اتصال اینترنتی "همیشه برقرار"، یک تیم از متخصصان اینترنت برای سرپا نگه داشتن وب سایتتان، و اینترنت با سرعت فوق العاده (صدها بار سریع تر از مودم کابلی) دسترسی دارید.

وقتی که یک اکانت میزبانی وب از ما می گیرید، به بخشی از یکی از سرور های ما دسترسی پیدا خواهید کرد. شما یک نام کاربری و یک رمز دریافت خواهید کرد که با کمک آن می توانید به اکانت میزبانی خود متصل شوید. وقتی اتصل برقرار شد شما فایل هایتان را به سرور ما آپ لود می کنید و ... وب سایت شما به همین سادگی برای میلیون ها بازدید کننده قابل دسترسی است!

IRIran



نشانه اینکه نماز مورد پذیرش الهی است؟

نشانه های نماز مقبول

سوال: سلام، برای اینکه بدانیم نماز ما مقبول درگاه احدیت شده است چه کاری باید بکنیم؟ جایی دیدم نوشته بود خواندن  آیه الکرسی بعد از هر نماز باعث قبولی آن نماز می‌شود آیا این درست است؟ من بعضی مواقع در نماز حضور قلب ندارم فکرم سر نماز همه جا می‌رود آیا این نماز قبول است؟ برای ایجاد حضور قلب چکار کنم؟
سلام علیکم؛
خداوند در قرآن کریم به فلسفه نماز اشاره کرده و می‌فرماید: نماز بگزار، که نماز آدمى را از فحشا و منکر باز مى‌‏دارد «1»
طبیعت نماز از آنجا که انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنى اعتقاد به مبدء و معاد مى‌‏اندازد داراى اثر بازدارندگى از فحشاء و منکر است و این اثر به قدرى اهمیت دارد، که در بعضى از روایات اسلامى به عنوان معیار سنجش نماز مقبول و غیر مقبول از آن یاد شده، چنان که امام صادق علیه السلام مى‏‌فرماید:
کسى که دوست دارد ببیند آیا نمازش مقبول درگاه الهى شده، یا نه؟ باید ببیند آیا این نماز او را از زشتى‏‌ها و منکرات باز داشته یا نه؟ به همان مقدار که بازداشته نمازش قبول است!«2»
نهى از فحشاء و منکر سلسله مراتب و درجات زیادى دارد و هر نمازى به نسبت رعایت شرایط داراى بعضى از این درجات است.
قبولی نماز انسان بستگی به حضور قلب او در نماز دارد، همان گونه که در روایتی از امام صادق ـ علیه السلام ـ است که می‌فرمایند:
همانا از نماز انسان، نصفش، ثلثش، ربعش یا خمسش بالا برده می‌شود و آن مقداری از نماز که توجّه قلبی داشته باشد بالا برده می‌شود«3»
و البته یکی از راه‌ها برای مقبول واقع شدن نماز در درگاه الهی، خواندن آیت الکرسی می‌باشد، همان گونه که از رسول خدا روایت شده است که فرمودند:
علی جان! هرکس آیت الکرسی را بعد از هر نمازی بخواند،چه نماز مستجبی باشد و چه نماز واجب،نوشته می‌شود که نمازش مورد قبول قرار گرفت و آن شخص در امان خداست و پروردگار عالم او را محافظت می‌کند«4»
حجت السلام قرائتی در کتاب آشنائی با نماز ص 58 چند راه کار جهت ایجاد حضور قلب در نماز معرفی می‌کند که عبارتند از:
یکى از راه‏‌هاى کسب حضور قلب، دانستن معناى نماز و در نظر آوردن ترجمه کلماتى است که انسان در نماز مى‏‌گوید.
راه دیگر، انتخاب مکانى براى نماز است که رفت و آمدها و سر و صداها، صحبت‌‏ها، عکس‏‌ها و تابلوها، او را به خود مشغول نسازد.
راه دیگر، انجام مستحباتى است که پیش از نماز و هنگام نماز، رعایت آن‌ها به نمازگزار حالت توجّه بیشترى مى‌‏دهد و او را به یاد خدا و بندگى خویش مى‌‏اندازد.
وقتى به ملاقات یک شخصیّت برجسته مى‌‏روید، بهترین لباس را مى‌‏پوشید و مؤدّب در نزد او مى‏‌ایستید و یا مى‌‏نشینید و از هر کارى که برخلاف ادب باشد، پرهیز مى‏‌کنید، به سخنان او کاملًا گوش مى‏‌دهید و به آنچه خودتان مى‌‏گوئید، کاملًا توجّه دارید و در سراسر لحظه دیدار، آن شخص در نظرتان است.
خدا برترین موجود است و هستى همه موجودات به او بستگى دارد. ما، بنده‌ه‏اى نیازمند و ناتوان، که از نعمت‌‏هاى او برخورداریم، به شکرانه نعمتهایش به عبادت و نماز مى‏‌ایستیم. توجّه به این «جایگاه» که ما در مقابل «اللَّه» داریم، دل را نرم مى‏‌کند، خضوع و خشوع و فروتنى مى‌‏آورد.
نماز، «ذکر خدا» است. هر چه بیشتر دلمان حاضر و قلبمان متوجّه عظمت خدا و نیاز خودمان باشد، نمازمان سازنده‌‏تر است.

منابع:
1: اتْلُ ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتابِ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ «سوره عنکبوت آیه 45»
2: انْ أَحَبَّ أَنْ یَعْلَمَ أَقُبِلَتْ صَلوتُهُ أَمْ لَمْ‏تُقْبَلْ؟ فَلْیَنْظُرْ: هَلْ مَنَعَتْهُ صَلوتُهُ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ؟ فَبِقَدْرِ ما مَنَعَتْهُ قُبِلَتْ مِنْهُ!«« مجمع البیان»، جلد 8، صفحه 285»
3: اَن العبدَ لیُرفعُ لهُ مِن صلاتهِ نصفُها او ثلُثها او ربعُها او خمسُها و ما یرفعُ لهُ الّا ما اقبلَ علیهِ بقلبهِ «بحارالانوار، ج 84، ص 238.»
4: دعوات راوندی ص 84 ح 215 عدةالداعی ص 293.

گردآوری جنبش نت


عوامل موثر در پوسیدگی دندان

عوامل موثر در پوسیدگی دندان :


اهمیت توجه به دندان : اکثر بیماریهای داخلی و گوارشی به دلیل بی توجهی و مشکلات دهان و دندان است.

پوسیدگی "دندان" در واقع نوعی بیماری عفونی است که طی آن سوخت و ساز میکروب‌های موجود در دهان باعث تولید اسید‌های آلی شده و به تدریج باعث از بین رفتن مواد معدنی موجود در دندان و به دنبال آن تخریب سریع ساختمان دندان می‌شود.


شدت تاثیر مواد اسیدی موجود در دهان برای ایجاد پوسیدگی دندان تحت تاثیر عواملی همچون بزاق دهان، میکروب‌های موجود در دهان(پلاک)، نوع ماده قندی مصرف شده و میزان مقاومت دندان دارد.

بزاق‌ دهان به عنوان یک ماده خنثی کننده طبیعی عمل می‌کند تا اسید تولید شده در دهان را خنثی نماید.

بزاق همچنین تامین کننده کلسیم و فسفات می‌باشد که باعث رسوب املاح در مینای دندان می‌شود. روند خنثی شدن اسید توسط بزاق حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد ولی اگر در طی این مدت، ماده قندی دیگری مصرف شود، این روند دچار وقفه خواهد شد.

شب‌ها تولید بزاق به کمترین حد خود می‌رسد و به همین دلیل است که هنگام شب، دندان‌‌ها آسیب پذیرتر از سایر زمان‌ها می‌باشند.

به لایه باکتری موجود در سطح دندان‌ها پلاک میکروبی گفته می‌شود. این باکتری‌ها باعث تولید اسید شده و مانع اثر خنثی کننده‌ی اسید بزاق می‌گردد. یکی از اجزاء اساسی روند پوسیدگی دندان وجود میکروب‌ها در دهان می‌باشد، میکروب‌ها با سوخت و ساز مواد قندی نشاسته‌ای موجود در رژیم غذایی باعث تولید میزان کافی اسید برای شروع پوسیدگی دندان می‌شوند.

هرچند میزان مصرف مواد قندی، عامل مهمی در ایجاد پوسیدگی دندان می‌باشد، ولی تعداد دفعات مصرف این مواد از اهمیت بیشتری برخوردار است. مصرف مکرر مواد قندی، باعث افزایش تولید اسید توسط باکتری‌ها شده و مانع خنثی شدن اسید توسط بزاق می‌گردد.

هرچند همه انواع مواد قندی می‌تواند اسید تولید نماید، ولی برخی از آن‌ها اثر تخریب کننده بیشتری بر مینای دندان دارند، که به دو دسته‌ مواد قندی درونی و بیرونی تقسیم بندی می‌شوند. مواد قندی درونی به طور طبیعی در ساختمان سلولی مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارند و از قدرت تخریبی کمی برخوردارند.

مواد قندی بیرونی آن دسته مواد قندی هستند که به مواد غذایی مصرفی افزوده می شوند، مانند قند، شکر، عسل و قند موجود در آبمیوه یا پوره میوه. قند‌های بیرونی در شیر و فرآورده ها‌ی آن نیز وجود دارند ولی قدرت تخریب کمتری بر مینای دندان دارند، مگر این‌که مواد قندی به شیر اضافه شده باشد.

پیام سه

ده نکته برای چربی سوزی

زمانی که کاهش وزن را هدف خود قرار می دهید، چند اشتباه خیلی رایج وجود دارد که ممکن است به احتمال زیاد مرتکب آنها شوید. توصیه می کنیم اگر می خواهید وزن خود را کم کنید ابتدا این چند نکته را مطالعه کنید و آنها را مد نظر داشته باشید. از دست دادن چربی اضافی بدن کار مشکلی نیست، بلکه تنها به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

اشتباه اول : خیلی زود خیلی زیاد
سوختن چربی در بدن زمان می برد، شما نمی توانید ناگهان همه را ببرید و دور بیاندازید. اگر شما سعی کنید چربی زیادی در یک مدت زمان کوتاه از دست دهید. شکست خواهید خورد و دلسرد خواهید شد و احتمالاً رژیم خود را خواهید شکست. یک طرح چربی سوزی حداقل باید 12 هفته به طول بیانجامد، بنابراین از ابتدا این آمادگی ذهنی را داشته باشید.

اشتباه دوم : مصرف کربوهیدرات در ساعات پایانی روز
اگر می خواهید چربی از دست دهید، در نیمه دوم روز (یعنی بین 6 الی 12 شب) نباید از کربوهیدرات ها استفاده کنید. اگر ساعت 8 صبح از خواب بر می خیزید مصرف کربوهیدرات ها را از ساعت 4 بعد از ظهر به بعد متوقف کنید.
 
ادامه مطلب ...