وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید
وبلاگ جوانان ایرانی

وبلاگ جوانان ایرانی

مطالب مفید از سراسر اینترنت را در اینجا ببینید

مرور برنامه‌های تحویل سال در شبکه آموزش

این شبکه از روز شنبه راس ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه، ویژه برنامه‌ای را به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۳ به مخاطبان خود ارائه می‌کند که ویژه‌برنامه‌های بیست سال تحویل سال نو در تلویزیون را مرور می‌کند.

برنامه ۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه را امیر قمیشی تهیه کرده و بجز نمایش ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در سال‌‌های گذشته با سازندگان و تولیدکنندگان این آثار نیز گپ و گفتی شنیدنی خواهد داشت.

قمیشی درباره این برنامه به جام‌جم گفت: ویژه‌برنامه‌های تحویل سال نو هرگز تکرار نمی‌شوند و ما برای اولین ویژه‌برنامه‌های تحویل سال تلویزیون از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۷ را در برنامه ۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه مرور می‌کنیم. تا به حال ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در تلویزیون تکرار نشده است. برای مثال مردم ما برنامه‌ تحویل سال در دهه ۵۰ را کمتر به خاطر می‌آورند، بنابراین فکر می‌کنم تماشای ۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه برایشان جذاب باشد.

این تهیه‌کننده افزود: در کنار مرور این برنامه‌ها با دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان آنها نیز گفت‌وگویی بهارانه خواهیم داشت و خاطراتشان را درباره برنامه‌ای که برای تحویل سال تولید کرده‌اند، خواهیم شنید.

به گفته این تهیه‌کننده، برنامه۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه یک مجله تصویری است که بخش‌های متنوعی دارد. قمیشی درباره این بخش‌ها می‌گوید: در بخشی از این برنامه گردشگاه‌ها را معرفی می‌کنیم تا خانواده‌ها بتوانند برای سفر در ایام نوروز راحت‌تر برنامه‌ریزی کنند. بحشی از این برنامه به معرفی کتاب‌های جذاب و خواندنی اختصاص دارد؛ کتاب‌هایی که بتوانند در ایام نوروز بخوانند و لذت ببرند.

وی درباره انتخاب نام این برنامه گفت: زمان تحویل سال ۹۳ را در نظر گرفته‌ایم که اعداد پرمغزی هستند. بیست همیشه عدد برتری و موفقیت بوده و هفت هم عدد مقدسی است. از نظر ما سال ۹۳ حتما سال بیستی برای همه می‌خواهد بود و عدد هفت یادآور شبکه آموزش، هفتمین شبکه تلویزیون است.

به گفته قمیشی پخش برنامه۲۰ و ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه تا روز بیست و چهارم اسفند ادامه خواهد داشت.

آموزش زلزله در خانه پریشان

شبکه آموزش برای نوروز امسال یک مجموعه آموزشی به نام «خانه پریشان» را هم تدارک دیده است. این برنامه که درباره راه‌های آمادگی در برابر وقوع زلزله است، با همکاری شبکه آموزش و یک اتحادیه ژاپنی ساخته شده و تهیه‌کنندگی آن را امیر قمیشی و هاشم علی‌اکبری برعهده دارند.

قمیشی درباره این مجموعه گفت: خانه پریشان در ۱۲قسمت ۱۵ دقیقه‌ای براساس طرحی از حسین محب‌اهری تولید شده و کارگردانی آن را حسین قناعت به‌عهده داشته است. در این سریال رابعه اسکویی، اردلان شجا‌ع‌کاوه و امیر غفارمنش نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

به گفته این تهیه‌کننده، خانه پریشان یک سریال عیدانه و آموزشی است و آموزش منافاتی با تعطیلات نوروز ندارد. او در این باره گفت: شعار ما این است که در نوروز مدارس تعطیل است، اما آموزش تعطیل نیست. به همین دلیل خانه پریشان را در ایام نوروز به مخاطبان شبکه آموزش ارائه می‌کنیم.

قمیشی درباره این مجموعه نمایشی توضیح داد: در این مجموعه به مخاطب یادآوری‌می ‌کنیم از زلزله نباید ترسید، بلکه باید راه‌های کاهش خطرات جانی و مالی را آموخت. در خانواده پریشان پدر از زلزله بیم دارد چون والدینش را بر اثر وقوع زلزله از دست داده است، دختر خانواده در فکر ساختن سفینه‌ای است که او را هنگام بروز زلزله به فضا ببرد، اما هیچ‌کس به پیشگری و کاهش خطرات فکر نمی‌کند.

به گفته قمیشی، تولید این سریال یک ماه طول کشیده است و بیش از این قرار بود حسین محب‌اهری آن را کارگردانی کند، اما همزمانی تولید آن با ساخت سریال نوروزی شبکه دو و بازی محب‌اهری در این سریال، باعث شد حسین قناعت کارگردانی خانه پریشان را برعهده بگیرد.

خانه پریشان از سوی حسین احمدی تدوین شده و صداگذاری و ساخت موسیقی آن در حال انجام است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد